Kjell Dahlin
  • Skriv ut

Kjell Dahlin

Kjell Dahlin är fil. kand. i retorik, författare och föreläsare. Sedan hans bok ”Popretorik – Upplevelsekommunikation som övertygar” vann ett hedersomnämnande i tävlingen ”Årets ledarbok” har hans dagar alltmer fyllts av föreläsningar och workshops.

De ämnen som ligger honom varmast om hjärtat är kundbemötande, service och upplevelsekommunikation.

Det är nya tider, säger Kjell, vilket kräver en ny syn på retoriken och en uppdaterad inställning till begreppet service. Säg inte med ord att du exempelvis är kundvänlig, miljömedveten eller kreativ, visa det istället genom konkret handling! Kjell Dahlin menar att kundbemötande är dagens enda konkurrensmedel. Allt handlar om kommunikation och kundens upplevelser av företaget.

I föreläsningen som handlar om employer branding visar Kjell Dahlin verktygen för att attrahera arbetskraft och för att behålla sina medarbetare. Starkt arbetsgivarevarumärke är den viktigaste egenskapen företaget har att kommunicera ut i en alltmer likriktad omvärld.

Språk
Svenska – engelska

Nyckelord i samband med Kjell Dahlin

Retorik, kommunikation, kundbemötande, service, försäljning, kreativitet, popretorik, storytelling, employer branding, föreläsare, talare, utbildare.

  • Anders ”Ankan” Johansson
    10 januari - Hylte
  • Petra Lundström
    15 januari - Stockholm
  • Maria Wetterstrand
    22 januari - London
  • Lars JO Larsson
    23 januari - Stckholm
  • Maria Wetterstrand
    23 januari - London
  • Björn Eriksson
    30 januari - Östersund